HTML

Facebook

Friss topikok

Linkblog

Királyság.....

fehgyu 2012.08.25. 11:12

Úgy néz ki, Felcsúton ország lesz az országban.
Vagy mondjuk királyság.
Százszor, ezerszer elmondtam, leírtam, hogy nem szeretnék politizálni ezen az oldalon, hiszen ez egy sportblog.
De….
Bevallom, nem követem figyelemmel, melyik kormányzás mennyi vasúti vonalat zárt be, indított újra, de az tény, hogy van néhány olyan szakasz, ahol nem oly rég még vonattal közlekedhettek a lakosok, most pedig egy romantikus naplemente során legfeljebb a síneket nézhetik….persze csak akkor, ha még nem szedték fel őket.
Székesfehérvár és Bicske között is volt vasúti közlekedés, igaz, azt biztosan nem a mostani kormány zárta be, hiszen úgy a 80-as évek közepén zárt be a vonal.
Most azonban újranyitnák a vonal egy részét.
És hogy hogy jön ez a futballhoz?
Nos, a tervek szerint Bicske és Alcsútdoboz között, a felcsúti fociakadémiát is érintő turisztikai kisvasutat nyitnának.
Pontosabban az Orbán Viktor által alapított felcsúti fociközpont nyitná meg vonalat: augusztus elején fordult a Felcsúti Utánpótlás Neveléséért Alapítvány a Nemzeti Közlekedési Hatósághoz a Bicske-Alcsútdoboz közötti vasúti vonalszakasz rehabilitációja miatt. A Puskás Ferenc Labdarúgó Akadémia keretein belül működő alapítvány az egykori Bicske-Lovasberény-Székesfehérvár vasútvonal egy szakaszán szeretné újraindítani a vasúti közlekedést.
Arról fingom sincs, hogy ha az államnak nincs pénze a vasútvonalak üzemeltetésére, akkor egy futballakadémiának honnan van, mint ahogy azon is erősen el kell gondolkoznom, hogy milyen turisztikai látnivaló van Bicske és Alcsútdoboz között. Az viszont biztosnak tűnik, hogy az új szakaszon két új állomást is építenek, az egyik az Alcsútdobozi Arborétum megállóhely lesz.
A másik természetesen az Orbán Viktor által létrehozott Puskás Akadémia.
Mert az kétség kívül elég „májer” ha egy küldöttséggel felülők az általam újranyitott vasútvonalon közlekedő nosztalgiavonatra, amely megáll az általam alapított futballakadémiánál.
Na, ennél nagyobbat nem sokan tudnak majd virítani ebben az országban.
Azt még nem tudni, hogy mennyiért és milyen forrásból épülhet újra a vasút, de elképzelhető, hogy turisztikai támogatásra is pályáznak majd.
Nos, abból kiindulva, hogy a látványsportokra való pályázatokon is a Puskás Akadémia kapta a legnagyobb összeget – kicsit több, mint 4 milliárd forintot -, nincs kétségem afelől, hogy egy ilyen pályázaton is nyerne a klub néhány száz milliót.
Persze, sokan azt gondolják most, hogy milyen jó lenne, ha az akadémia még fel is újítaná a közvagyonnak számító vasúti vonalat, de ez koránt sincs így.
Most ugyanis az is kiderült, hogy maga a vasútvonal is az akadémia tulajdonában van. A 2007-ben alapított futballakadémia még 2009-ben vásárolta meg a MÁV-tól az 1980 óta lényegében nem használt vasútvonal egy nagyjából húsz kilométeres, Bicske és Vértesboglár közötti szakaszát. Ezen a vonalon a most beadott úgynevezett vasútilétesítmény-engedélyezési eljárás szerint Bicske és Alcsútdoboz között tervezik a vonatközlekedés újraindításához szükséges úgynevezett rehabilitációs munkát.
A „májer” dolog tehát így már úgy néz ki, hogy egy küldöttséggel felülők az én tulajdonomban lévő vasútvonalon, az általam újraindított nosztalgiavonatra, amely megáll az általam alapított futballakadémiánál.
Na ez a király.
Szöllősi György, a Puskás Akadémia kommunikációs igazgatója az Indexnek elmondta, a beruházás  tervét évek óta dédelgetik, de most jutottak a konkrét kivitelezés előkészítéséig. Első lépésként tavaly tavaszra felújították a régi felcsúti állomásépületet, amelyből vendégházat alakítottak ki.
Kérdés, ki a fene száll meg egy nem használt vasútvonal egyik állomásán lévő vendégházban?
A mostani engedélykérelemben egy 5724 méter hosszú, három állomást magába foglaló vonalszakasz megépítése szerepel.
Persze, azért ne legyünk rosszmájúak, hiszen rengeteg fejlesztést is véghez visznek majd a területen: Szöllősi szerint műszaki karbantartásra üzemi csarnok is létesül majd Felcsút állomáson, emellett Szöllősi tájékoztatása szerint idővel a vasútvonal mellett bicikliutat is kialakítanának. Az alapítvány tervei szerint legfeljebb 25 kilométer/órás sebességgel közlekedő, turisztikai célú, motorvonattal közlekedő nosztalgiavonat járna az újjáépített síneken. A felcsúti fociakadémia „a térségben kiépült, illetve kiépülő turisztikai- és sportcentrumok, szórakoztató központok összekötésével” indokolta a beruházást.
Ám a nagy kérdésre a kommunikációs igazgató sem tudott választ adni.
Ez a kérdés a miből és mennyiért?
És kinek a pénzéből?
Korábban volt szó arról, hogy az akadémia a regionális fejlesztési társasággal közösen indul turisztikai célú pályázatokon, de Szöllősi nem tudta megmondani, hogy végül indultak-e, és ha igen, mennyi pénzt és mire igényeltek.
A finanszírozás és az esetleges támogatás nemcsak Mészáros Lőrincnek az állami szektorral ápolt szoros kapcsolata miatt érdekes – az Átlátszó.hu riportja szerint ő az egyik nagyobb nyertese a Nemzeti Földalapkezelő állami földbérlet-pályázatainak Fejér megyében –, hanem azért is, mert a felcsúti futballbázis máig élvezi alapítója, Orbán Viktor kiemelt figyelmét és támogatását. A miniszterelnök idei nyári szabadságának egy részét is az akadémián és az akadémia ügyeivel töltötte, és ismert az is, hogy Felcsúton milliárdos befektetéssel épül stadion. Az akadémiától amúgy eddig sem állt távol a közpénzek hasznosítása, az alcsútdobozi kastélykert megújítására uniós pályázaton is nyertek pénzt.
Nos, a történet nem magyaros: a kiskirályok minden országban saját országot építenek maguknak.
Most ez történik itthon is.
Úgy néz ki, Felcsúton ország lesz az országban.
Vagy mondjuk királyság.
Mert ez a királyság.

(Bevallom, utólag elolvasva az anyagot nekem egy kicsit politizálásnak tűnik, pedig tényleg nem ez volt a célom. A lényeg nem az, hogy Orbán Viktor vagy épp más, egy más kormány alatt építené közpénzből a saját kis országát, hanem az, hogy ezt bárki megteheti ma Magyarországon.
És az, hogy mindezt a magyar futball, az utánpótlás-nevelés mögé bújtatva teszi, felhasználva az egyik legnagyobb magyar futballista nevét.
Na ez a gáz)

Fehér György
(forrásfelhasználás: Index.hu)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mifocink.blog.hu/api/trackback/id/tr744730922

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása