HTML

Facebook

Friss topikok

Linkblog

10-1

fehgyu 2012.06.14. 19:10

Ma jöttem rá talán végérvényesen, hogy az idő múlik, és én sem leszek fiatalabb.
Ma, amikor első igazi magyar futballélményem 30 éves.
Pontosabban holnap lesz 30 éves.
Nagyon kis gyerekként, de már iskolásként kuporogtam a kis egyszobás bérlakásunk parkettáján, a fekete-fehér tv-nk előtt, amikor a magyar válogatott első mérkőzésére készült a spanyolországi világbajnokságon.
1982. június 15-ét mutatott a naptár, amikor a magyar labdarúgó-válogatott az első – egy egyelőre utolsó – alkalommal kétszámjegyű gólt szerzett egy világbajnokságon.
Nemzeti tizenegyünk 10–1-re győzte le El Salvador csapatát, úgy, hogy Nyilasi már a negyedik percben vezetést szerzett.
De nem csak a már említett rekord fűződik ehhez a mérkőzéshez, hiszen Kiss László a világbajnokságok történetének leggyorsabb mesterhármasát érte el, amikor a 69., a 72. és a 76. percben is kapuba talált.
- Az én felkészülésemet egy sérülés nehezítette, így megbeszéltük a kapitánnyal, hogy ezen a mérkőzésen csak csereként számít majd rám. Nemrég egy baráti társasággal visszanéztem a mérkőzést, és én rögtön, amint pályára léptem, góllal kezdtem, amit les miatt nem adtak meg. Érdekes, de erre nem is emlékeztem. Ez egy olyan mérkőzés volt, amelyen szinte százszázalékos volt a helyzetkihasználásunk, ami nagyon ritka. Nem volt ez annyira rossz csapat, amit jól mutat az is, hogy az argentinok és a belgák szintén szenvedtek ellenük – mondta a ma már a női futballban tevékenykedő Kiss László.
Mint említettem, ez volt életem első, igazi magyar futballélménye, amire még akkor is jó szívvel gondolok vissza, ha a csapat a nagyszerű kezdés után nem jutott tovább a csoportjából, miután a fiúk az argentinoktól 4-1-re kikaptak, míg a belgák ellen csupán 1-1-es döntetlenre voltak képesek.
Harminc évvel ezelőtt talán senki nem gondolta, hogy a kiesés után már csak egy alkalommal jut el magyar válogatott (1986) világeseményre.
Pontosabban kétszer, hiszen az atlantai olimpiát azért ne hagyjuk ki a sorból.
Most, amikor épp az olasz horvát meccset nézem, arra gondolok, milyen jó lenne, ha végre a magyar csapatot is láthatnám még életemben Eb-n, vagy vb.-n.
Tudják mit!
Nem is kell 10-1-re nyerni.
Én már egy aprócska döntetlennel is elégedett lennék.

Fehér György

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mifocink.blog.hu/api/trackback/id/tr464588767

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása