HTML

Facebook

Friss topikok

Linkblog

Haldoklik a magyar futball

fehgyu 2011.08.05. 11:06

Miközben a szövetségi kapitány fényes jövőképet fest a válogatottal kapcsolatban, miközben azt ecseteli, milyen sok esélyünk van a vb selejtező csoport második helyére - vajon mennyi esélyünk lehet a holland, török, román hármas mellett? - lényegében haldoklik a magyar futball.
Ma augusztus 5-ét írjuk. Egyetlen magyar csapat sem várja az európai kupák sorsolását, egyetlen külföldi klub sem kaphat magyar csapatot. (Miközben ciprusi, szerb, román klubok sziporkáznak a nemzetközi kupákban).
Van olyan ország, ahol még el sem kezdődött a bajnokság, a mi legújabbkori kirakatcsapatunk, a Videoton játékosai már nem is emlékeznek arra, ki ellen kellett volna kiharcolni a továbbjutást (Segítek, a Strum volt az ellenfél, amely csapat  Szabics Imre vezetésével már a Bajnokok Ligája csoportkőrének előszobájában toporog.) 
Hazánk egyik legnagyobb klubja, a Ferencváros a norvég fair play díjas ellen vérzett el, míg a nemzetközi porondon újonc Kecskemét hazah ellenfelével nem bírt.
Utolsó reménysugár a Paks tündöklése volt.
A Tolna megyei csapat már azzal mindenkit meglepett, hogy tavaly második lett a bajnokságban, és bár az andorai csapat búcsúztatása amolyan kötelező feladat volt, a norvég Tromsö idegenbeli 3-0-ás legyőzése már igazi bravúr volt. Tudtuk, persze, hogy tudtuk, hogy a skót Hearts ellen nem a Kis Károly vezette gárda az esélyes, mégis bíztunk a csodában. Ám ez a csoda most elmaradt: a Paks a hazai 1-1 után idegenben 4-1-es vereséget szenvedett. A csapat kapusát utolérte minden kapus végzete: pályafutása egyik legfontosabb meccsén kapott két olyan kamu gólt egymás után, amelyet egy serdülő kapus sem kaphat.
De ne verjük el a port Csenyánszkyn, nem bántsuk a Paksot.
Sőt!
Emeljünk kalapot a klubvezetők, a játékosok előtt. Az elmúlt bő másfél hónapban ez a gárda jelentette a magyar labdarúgást: és ezt most szó szerint kell érteni. A vezetőség ugyanis rájött, nem kellenek ide a milliókat kérő, klikkesedő, később fillérekért tovább álló - tisztelet a kivételnek - tucatlégiósok, jöjjenek inkább a tehetséges fiatal magyar játékosok, kiegészülve olyan rutinos magyarok futballistákkal, akik még mindig motiválhatóak, akik nem levezetni, hanem nyerni szeretnének. Tisztelet jár a vezetőknek is, akik megteremtették ennek a sikeres csapatnak a hátterét. Tán nem véletlen, hogy az a jelenkor legsikeresebb magyar csapata, ahol még soha nem lehetett fizetési csúszásról hallani.
Nem túlzás, a Paks jelentette a fényt az alagút végén. 
Mert nemcsak a nemzetközi bukások miatt mondom azt, hogy haldoklik a magyar futball. Nézzünk körül itthon.
A Vasas 100 éves születésnapi meccsére a Róma ellen - amely egyébként majdnem unalomba fulladt - mindössze 8000 ember volt kíváncsi. A magyar bajnokságban három forduló után még négy csapat van pont nélkül - köztük a Vasas és az Újpest, na meg az egykori szövetségi kapitány által irányított ZTE.
Angyalföldön egyébként is ég a ház: immár Markovits László, az egyesület elnöke is felemelte a hangját az ellen a stílus ellen, ahogy a futballcsapat tulajdonosa a HÍD üzemelteti a gárdát. Az új tulaj már a színre lépése utáni hónapban elfelejtett fizetést adni a játékosoknak, és ezt a szokását a mai napig megtartotta. Pontosabban fizet: csak egy-két-három hónapos csúszással. Most pedig az borzolja az idegeket, hogy Bárányos Zsolt, a csapat 36 éves játékosa - aki lassan játszott már az összes honi klubban - azért hisztizik, mert meccsenkénti 1000-1500-2000 méteres futómennyiségével nem állandó kezdő a Vasasban. Persze, a klubvezetők sem voltak restek, miután a játékos kifakadt egy interjúban, szépen felfüggesztették a játékjogát. Az meg már egyenes felháborító és egyben vicces - igaz, nem tudom, hogy ezen sírjak vagy nevessek -, hogy a Vasasnál a Róma elleni meccs előtt bejelentették, aki el meri cserélni a mezét egy olasz játékos mezére, annak bizony a kasszához kell járulnia, hogy kifizesse a piros-kék szerelést. Hiába, így intézik ezt - na nem európai, hanem magyar módra, miközben a csapat a 100 születésnapja alkalmából a tök utolsó helyen áll a bajnokságban, úgy, hogy egyedüli csapatként kapott három meccs alatt több mint 10 gólt.
Másik patinás klubunknál a Fradinál sincs minden rendben. A gárda kiesett a nemzetközi kupából, itthon mindössze két pontot gyűjtött, úgy, hogy az egykor félelmetesnek nevezett Üllői úti katlanban például nem tudta legyőzni a kettős emberhátrányban játszó Diósgyőrt. Már vészmegoldáson is dolgoznak a klubnál: a kapusgondok orvoslására, na meg jövő jegyében leigazolták a 40 éves Végh Zoltánt. Hiába, ez az igazi bizonyítvány a Fradinál folyó utánpótlás-nevelésről.
Legalább a bajnokcsapatunk, a Videoton halad Európa felé. Na nem az eredményeket nézve, hanem úgy, hogy lassan hiába szólal meg valaki magyarul az edzésen, azt nem sokan értik. Főleg nem az edzők. Nem akarom ismételni magam, felesleges, úgyis tudja mindenki, miről van szó.
Szándékosan hagytam a végére az Újpestet. Új ügyvezető, új sportigazgató, gól nélküli csapat, melynek tulajdonosa épp új otthonát lakja be: a börtönt. Hogy ebből mi lesz, még a legoptimistább lila-fehér szurkolók sem tudják.
Persze, van olyan csapat, amelyet meg kell dicsérni.
Igaz, sok-sok év kellett ahhoz, hogy Debrecenben rájöjjenek, nem kell minden három évben külföldi edzőt hozni a csapathoz, amikor van házon belül is nagyszerű szakember. De legalább rájöttek, és Kondás Elemér meg is hálálja a bizalmat.
Dicséretet érdemel a Pécs is, amely csapat évekig csak szenvedett a másodosztályban, a feljutás valahogy csak nem akart összejönni, ám most száz százalékos teljesítménnyel a dobogó második fokán áll.
A Győr is nagyszerűen kezdett, igaz, Tarsoly Csabánál több pénzt kevesen pumpáltak egy magyar klubba. Ez az ember már igazán megérdemelne egy bajnokcsapatot.
Ne felejtsük ki a Honvédot sem, amely gárda egyedül több pontot szerzett, mint az összes többi pesti gárda, melynek köszönhetően talán Supka Attila az egyedüli főváros edző, akit nem fenyeget a menesztés veszélye - persze ismerve Hemingway úr esze járását, azért semmi sem biztos Kispesten - és az újonc Diósgyőr rajtja is figyelemfelkeltő.
Persze, ezek a részsikerek csak csillagszórók a nagy magyar futballsötétségben, melyek talán még kevesek ahhoz, hogy egyszer világosság gyúljon. Ideje lenne végre nagyon komolyan elgondolkozni azon, hogy ki mit csinál rosszul a magyar futballban. 

Fehér György

35 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://mifocink.blog.hu/api/trackback/id/tr463127620

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Edinburgh végállomás. Búcsúzott Európától a Paks 2011.08.05. 14:43:25

A Hearts csapata jelentette a végállomást a színmagyar paksi csapat csapat számára, miután 4-1 – es vereséget szenvedtek a skótoktól. Szomorúságra semmi ok, a paksi csapat így is az ország büszkesége lett....

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2011.08.05. 14:20:01

A poszt minden sora igaz, csak az a gond, hogy Végh Antal már harminc éve leírta, eltemette a magyar focit. Az elmúlt hetek meccsei semmilyen újdonságot nem hoztak, általában nem éri meg a nyarat egyetlen csapatunk sem. Sőt már ott tartunk, hogy ünnepeljük a vereséget és még el is hisszük, milyen közel volt a siker. Ld. Videoton, amely egy percig sem állt továbbjutásra. Vagy Vasas, ahol már egy támadás nélküli 0-1 is öröm egy motiválatlan Rómával. Amíg ilyeneknek örülünk, esély sincs a változásra.

ÁlPál 2011.08.05. 14:24:35

Minden ráköltött adó(!)forint kidobott pénz, amit a magyar "focira" herdálnak el mániákusok abból, amit a még dolgozni tudó kevesek zsebéből oroznak el.
Ha nem így lenne, akkor mit sem érdekelne, mit bohóckodnak az aktuális vezetők és mekkora hülyeségekkel töltik meg a híreket.
Ilyen helyzetben valóban becsülendő egy olyan klub (Paks), amelyik nem ilyen hátszéllel jut előrébb.
A debreceni földesúr játékszerét nem sorolnám ide, mert ott is közpénzből vernek el milliárdokat a kedvenc játékszerre.
Attól, hogy a játékosok nem felelősek ezért, még csak olyan csapatokat hagynék a bajnokságokban, akikre egy fillér közpénzt nem költenek. A többi menjen csak oda, ahová való.
A süllyesztőbe.

Kedves fehgyu! Kérlek nézd át az írásodat. Van benne elírás/helyesírási hiba bőven. Elvonja a figyelmet a mondandódról.

ビンセント・ベガ 2011.08.05. 14:29:05

Amúgy tényleg... Miért ez a haldoklás miért nem az amikor 3-4 éve ***** és esti fény volt leginkább? Ja biztos azért mert akkor augusztusban volt még magyar csapat nemzetközi kupában... igaz hogy csak azért mert akkor még a második selejtezőkört sem játszották végig a régi lebonyolításban.

ビンセント・ベガ 2011.08.05. 14:33:34

@ÁlPál: Amúgy abban hogy az aktuális vezető szereti a focit és hogy a Paksnak az MVM adja pénzt nem látsz összefüggést? Miért jobbak ők egy centivel is? A naivitás csúcsa.

ÁlPál 2011.08.05. 14:43:55

@ビンセント・ベガ: Nálad a pont. Ennyire mélyen figyelem a magyar "foci" hátterét. Elismerés visszavonva.

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2011.08.05. 14:48:37

Azért az elmúlt két évben Debrecen bejutott a csoportkörbe, ami nem kis teljesítmény.

A magyar futballban amúgy nagyon kevés pénz van (a közhiedelemmel ellentétben), ez látszik az eredményeken. Amíg egy átlagos magyar klub éves költségvetése kevesebb, mint kétmillió euró (Dzsudzsák szerintem ennél többet fog keresni évente), addig ne várjuk, hogy minőségi igazolás érkezik, vagy hogy a magyar tehetség nem menekül külföldre az első ajánlatra, ahol a sokadosztályú csapat is röhögve kifizeti neki azt a párezer eurót, ami itthon már "sztárfizetés". Pontosan ezt látjuk: sehol sem vagyunk, sem anyagilag, sem eredményben.

Két megjegyzés még: egyrészt szeretik a népek a Paksot úgy beállítani, mint "szegény magyar kiscsapat". Hát, sok klub szeretné, ha olyan szegény lenne, hogy az Atomerőmű állna mögötte... tessék csak megnézni, milyen tulajdonos áll például az Újpest vagy a Vasas mögött! Másrészt az állami pénzek... a Videoton kivételével (ott sem állami pénz van, max. "politikai nyomás") szinte alig megy állami pénz a magyar fociba, az a világ már megszűnt. A debreceni stadion is csak ígéretekben létezik, Viktor megígérte két éve, hogy felépítik, tessék megnézni, hogy áll az építkezés - sehogy, folyamatosan tolják a határidőket. Látványtervek persze vannak...

Szóval helyünkön vagyunk, nem kell csodálkozni az eredményeken, szerintem a nemzetközi kupacsapataink szinte bármelyik játékosát gond nélkül el tudná csábítani a tegnapi igen gyenge Hearts - pénzileg. Inkább az a meglepetés, ha valamelyik csapat még áll szeptemberben.

ビンセント・ベガ 2011.08.05. 14:54:14

Amúgy az ország focijának nem az NB1 nívója a legnagyobb baja és nem is ezért haldoklik a sport, hanem hogy nincsenek meg az infrastruktúra meg a kultúra ahhoz hogy az emberek tömegesen ki tudjanak menni játszani.

Amatőr (akár céges szintű) 5+1-es és nagypályás bajnokságok kellenének minden korosztálynak meg az ehhez való pályák, stb.

Budapesten kínszenvedés helyet találni, ha az ember (nem betonon) focizni akar a barátaival... és mivel szarok a körülmények embert is nehéz találni.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2011.08.05. 15:00:09

Előre szólok, kurva nagy közhelyeket fogok mondani, de az okokat itt kell keresni.
1. Utánpótlás - nem születnek gyerekek (mi gimiben még 40-en voltunk az osztályban), nincs miből válogatni. Futballakadémiák: szemfényvesztés.
2. Ált. egészségügyi helyzet - nem sportol a magyar társadalom többsége, nincs tömegsport, olimpiai aranyak számával megy az átverés.
3. Szegénység, hitelek - Az eu-i viszonylatban is olcsónak számító belépőket drágának tartják a magyarok.

Bármilyen meglepő, de nem a magyar focival, hanem a magyar társadalommal vannak kurva nagy gondok. Minden csak utána jön, pl a sok budapesti, nagyjából nulla nézőt vonzó csapatok (Vasas, Honvéd, MTK) működtetése egyszerűen tarthatatlan.
Amíg a gyökeres társadalmi reformokat nem hajtja végre valamelyik politikai elit és ennek következtében nem indulnak meg a pozitív változások, gyakorlatilag semmi esélye a magyar focinak még az eu-i középmezőny alsó részéhez is felzárkózni.
A legviccesebb és legtragikusabb azonban az, hogy Magyarországon még mindig ún. kultúrharcnak csúfolt, kívülről iszonyat posvány és visszataszító műsorral szórakoztatják egymást az emberek, hogy ki a "hazaáruló" és ki a "trumagyar", miközben talán észre sem veszik, h az országuk az összeomlás szélén áll.

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2011.08.05. 15:00:15

@Droli:
Attól függ, hogy nézzük. Ha a pénzt, akkor tényleg a helyünkön vagyunk. Ha viszont azt, hogy mégiscsak egy 10 milliós ország vagyunk, akkor nem biztos. Csakhogy az utánpótlás képzés/kiválogatás is a béka segge alatt van, tombol a kontraszelekció és a legnagyobb gondok itt kezdődnek. Volt alkalmam tapasztalni, hogy ölik ki a gyerekekből a kreativitást, játékszeretetet, hogy nevelnek belőlük fantáziátlan gladiátorokat. Ld. Vasas úgymond "gálameccs" - arra sem képesek, hogy egy tét nélküli meccsen szórakoztassák a közönséget.

franta 2011.08.05. 15:00:36

@Szocio Pata (kikvogymukblog): Igazad van, Végh Antal megírta. Pedig amikor megírta, vagyis a hetvenes években, a Dózsa BEK elődöntőt, a Fradi UEFA elődöntőt, majd KEK döntőt játszott, a válogatott 72-ben a belga EB-n a negyedik lett, az Olimpián második, majd 78-ban kijutott az argentín VB-re. Ez nem rossz. A rothadás végére Irapuoto tette a pontot. Kész, azóta - egy-két (amúgy semmit nem érő) fellángoláson kívűl - semmi sincs. És nem is lesz. Az egész már nem érdekel. De legalább vagyok annyi idős, hogy tudjak az emlékeimből élni :)))))

franta 2011.08.05. 15:02:58

És bocs, rossz a poszt címe: nem haldoklik,mert a hetvenes évektől tette azt, hanem Irapuoto óta halott. És nincs feltámadás, és szerintem nem is lesz.
Kies hazánkban keressünk magunknak más sportágat.

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2011.08.05. 15:07:06

@Csehszlovák Kém:
Közhely, de kurva igazad van :)
A gyerekválogatásról annyit, hogy jelenleg kb. az jár, akinek az apja fanatikus pénzt/időt/energiát áldoz. A döngetőkben parádézó kölykök (szinte minden sarkon láthatsz belőlük) el sem kerülnek egyesülethez, vagy ha igen, lekopnak a pénz hiánya miatt. Hazugság, hogy "milyen jók vagyunk utánpótlásszinten", csak meg kell nézni a serdülőcsapatok nemzetközi tornáit, szinte ugyanúgy le vagyunk maradva, mint felnőtteknél. Az utánpótlás vezetők pedig ugyanúgy értenek a parasztvakításhoz, verik a mellüket a Zergsbadenlützenburgi ezüstéremmel, csak azt felejtik el közölni, hogy tartományi klubocskákkal szemben érték el!
Ha pedig kialakulna egy jobb korosztály, azt azonnal szétverik.
Szóval ennyit a jövőről.

spinat 2011.08.05. 15:10:49

már bocs, de össze-vissza beszélsz. A magyar foci halott, mert minden kupacsapatunk kiesett.de a paks jó, pedig kiesett. meg a debrecen, aki ki sem jutott. A vidi szar, mert sok a légiós, de a debrecen, meg a diósgyör jó, pedig ott is, na meg amúgy mindenhol. Megmondtad, hogy milyen szarok, akik hátul vannakés milyen jók, akik elöl vannak a tabellán. És ezt levontad 3 egész forduló után. Brávó.

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2011.08.05. 15:13:49

@franta: Azt hiszem, 82, a spanyol VB után írta :)
De utána jött még a Videoton, a Détári féle válogatott és egy U-19 Európa bajnoki cím....
A rendszer akkor is már halott volt minden szinten, de a lendület még egy darabig vonszolta előre a magyar focit. Azóta ez is kihalt.
Sajnos lenyelte a blogmotor a Csehszlovák Kém-re írt helyeslő kommentemet, a lényeg, hogy szerintem az utánpótlás is KO.

Csehszlovák Kém · http://www.dotoho.blog.hu 2011.08.05. 15:17:37

@Szocio Pata (kikvogymukblog): Tudom, sokaknak unalmas, nem akarok mindig a csehekkel jönni, de: U17, U19, U21 - mindegyik korosztály továbbjutott a korosztályos Európa bajnokságokra, az U15-ös korosztályuk a világbajnokságon villogott, azt hiszem Mexikóban volt most kb egy hónapja. Ja és az U19 ezüstérmes lett, a héten volt a finálé, a spanyoloktól kaptak ki, az U17 pedig bronzos lett. És itt is sír a cseh szurkoló, h szar a foci, h a nagyválogatott így meg úgy, nincs esélyük kijutni (dánok, olaszok csehek vannak a VB-kalapban). Pata, képzeld el, ha Magyarországon egy ilyen évünk lenne, hogy minden korosztályban bent vannak a legjobb 8 között a válogatottjaink...itthon kérem menne a szöveg, hogy az új Puskások, Albertek, stb. A csehek? Kussolnak, egy napig örültek és dolgoznak tovább. Röhej, hogy velük voltunk egy kalapban a legutóbbi sorsoláson :) Na, azt hiszem erről írok is egy posztot a dotoho-ra.

fehgyu 2011.08.05. 15:29:28

@spinat:
nem azért jó a paks, mert kiesett, hanem azért jó, vagy mondjuk úgy, (és ez a jó megfogalmazás), hogy szimpatikus, mert nincs nagy duma, nincs nagy mellény, és csak magyar játékosok vannak.
És azért haldoklik a magyar futball, mert azok a csapatok szarok, és azok vannak hátul a tabellán, amelyekről ismerik a magyar futballt. Mert bár a Debrecen játszott a BL és az Európa Liga csoportkörében, azért ha külföldön beszélgetsz a magyar futballról, azt még mindig az Aranycsapat, a Fradi, a Vasas, a Honvéd és az Újpest.
És valóban, dicsértem a tabella elején állókat (nem azt írtam, hogy jók), mert úgy gondolom, nem csak a negatívumot kell kiemelni. Gondolom, eddig mindenki számára meglepetés mondjuk a Pécs szereplése

Artie 2011.08.05. 15:34:10

Kedves blogoló, az írásod értékén keveset változtat, de tény: _nem_ Szabics rúgta tegnap a Strum gólját.

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2011.08.05. 15:34:28

@Csehszlovák Kém:
Örömmel várom a posztodat :)
Nekem U12-11-es tornákról volt tapasztalatom, itt ugye még nincs válogatott, csak klub, de nagyon érdekes élmények, mert szerintem sok minden itt dől el. Képességre, mentalitásra, stb gondolok. A legdurvább sztori, amikor a sörhasú edző leszidott, hogy miért bicajjal megyünk a gyerekkel edzésre. (merthogy az izmok így meg úgy...) Kocsival! Úgy a helyes! Guruljon ki a kis bandita a kocsiból, lihegjen végig két kört, mert úgy a jó! Szerintem ez mindent elmond az egészről.

ビンセント・ベガ 2011.08.05. 15:36:13

@fehgyu: Hát azért a Pécsről bármilyen következtetést levonni így az első három meccs alapján akárhogy is... Az első meccsen sikerült kihasználniuk a katasztrofális bíráskodást, majd játszottak két meccset a bajnokság két lúzerkommandójával. :D Ha sikerülne a hétvégén a totálisan leeresztett, de azért rendezett képet mutató FTC-t megverniük. Az se lenne sok, de a semminél már több.

michhuli · http://kerdesek.hu 2011.08.05. 15:37:47

mióta haldoklik, mikor élt? soha.

l3w1n7o 2011.08.05. 15:39:36

Nem azért szar a magyar foci mert nincs pénz, ha labdára gyepszőnyegre és kapura van pénz, az éppen elég lenne, de itt még havi félmillás fizetésekre is van. Azért ilyen szar mert a társadalom legalja dolgozik benne, akiknek az iq-ja egy majoméval nem vetekszik. Bárki elviszi a fiát, vagy ő maga megpróbál, az ezt megtapasztalhatja. A közeg szellemi színvonala olyan mélyen van edzőket utánpótlásedzőket játékosokat is beleértve hogy még beilleszkedni sem lehet, mármint normális emberi kapcsolatok sem alakulnak ki, nemhogy egy csapat szerves együttdolgozása, egymásért kiállás stb. stb. Persze tisztelet az elenyésző kivételnek. Ezt a játékot csak rohadtul dörzsölt, ravasz és végletekig motivált játékosokkal lehet megnyerni. Dehát azt mondják, hogy egy nemzet focija a társadalom manifesztációja, ez talán igaz is...

fehgyu 2011.08.05. 15:40:35

@Artie:
Köszönöm, és elnézést a tévedésért. javítottam

spinat 2011.08.05. 15:42:05

@fehgyu: a paks persze szimpatikus, de attól még ugyanúgy kiesett, és csak kicsivel teljesített többet a többieknél. Az meg nem erény, hogy csak magyar játékosai vannak. Ha hozzátennéd, hogy milyen nagyszerü az utánpótlásuk és azon igyekeznek, hogy minél több jó magyar focista legyen, akkor okés.
Azért nézz körül európában, van néhány nagy csapat, akik évtizedek óta ott vannak, de akiket te most ismersz, azok épp most jók, akik 20-30 éve topcsapatok voltak, de most nem, azokat meg nem ismered. A pestieket azért ismerik, mert öróluk hallottak utoljára (vagy 30 éve). és az hogy haldoklik a mgyar foci, mert a pesti cspaatok gyengék, már megbocsáss de ez fövárossovinizmus. és hülyeség. Még kétszer játszik a debrecen a BLben csoprtkörben, majd megtanulják azt is. Addig szenvedni fog a pesti foci, amíg max csak 2 csapat nem marad elsö osztályú. nézd meg az összes többi elsö ligában Európában hány fövárosi csapat van. Hol van 4 vagy 5 ? sehol. és nem, szerintem semmi meglepetés eddig nem történt, 3 forduló után nem lehet semelyik csapatról semmit sem mondani. tegye fel a kezét, aki fogadni merne arra, hogy az elsö 3 a következö 3 fordulóban legalább 5 pontot szerez!

szefós 2011.08.05. 15:43:32

Néha eljátszok a gondolattal, hogy mi lenne, ha a fociba pumpált pénzt esetleg olyan sportágakra költenék, ahol nemzetközi szinten (még) érnek valamit a magyar csapatok és a válogatott.

Aztán felébredek. :P

a jéghegy alja 2011.08.05. 15:46:47

Ezt amit nálunk játszanak max. labdakergetésnek lehet nevezni de focinak nem. Mexikó óta mélyrepülésbe vagyunk és megálltunk a béka seggénél. Az egész sportág tele van hozzá nem értő emberekkel és olyanokkal akik nulla munkával akarnak sok pénzt keresni, hogy mást ne mondjak nincs 1 db normális edző sem az egész országban, olyan akit egy közepes Holland, vagy Osztrák (nem angol, német, olasz, spanyol) csapat elvinne. Ugyan ilyenek a "focisták" is, van 2-3 közepes játékosunk akiktől folyamatosan azt várják, hogy jussanak ki valamelyik világversenyre. Erre esélyünk sincs csak ezt senki nem meri kimondani, mert mi folyamatosan a csoport második helyért vagyunk versenyben csak közben mindíg 4. 5.ek vagyunk 30 éve, mert ennyit tudnak ezek a szerencsétlenek. Ha nagy szerencs folytán megszerezzük a második helyet akkor kapunk 12 gólt oda/vissza a pótselejtezőn. A környező országokban mindenüt SOKKAL jobb foci van mint nálunk, ebből is látszik hogy ez nem pénzkérdés hanem akarat, hozzáállás, szakértelem... Lásd jégkorong válogatott, róluk lehet példát venni.

fehgyu 2011.08.05. 15:49:18

@spinat:
Nem akarok jós lenni, de a Debrecen - persze kívánom nekik - nem fog még kétszer a BL-ben játszani. Pontosan úgy gazdálkodtak a megkeresett pénzzel, mint a Fradi annak idején - csak ott mondjuk elsikkasztották a pénzt.
Pontosabban javítanom kell: Debrecent már ismerik Európában - az elmúlt három év összes, azaz összes nemzetközi kupameccse ott van a bundagyanús meccsek között.Úgyhogy szerintem ne fényezzük a Loki BL sikerét. Pontosabban fényezzük, ahogy eljutott oda, meg az EL. csoportkörig, mert az igazi futball volt, ám ami utána történt, az jobb, ha elfejtjük. Mi ugyanis megtehetjük ezt, bár félő a bochumi ügyészség nem fogja.
És még egy: én azt gondolom, ha egy csapat tíz év alatt az NBIII-ból az első osztály ezüstérméig, a Tromsö kiveréséig eljut csak magyar játékosokkal - és félre értés ne essék, nem vagyok a légiósok ellen - akkor az igenis erény. Ebben a mai magyar labdarúgásban óriási erény.

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2011.08.05. 15:59:54

@szefós:
Ezzel csak az a gond, hogy a pénz oda megy, ahol érdeklődés van. Na most lehet, hogy egy NB1-es focimeccsen sincs túl sok néző, de akkor mennyien szurkolnak mondjuk egy Kajak Ob-n? A hozzátartozókon kívül.

hacsu 2011.08.05. 16:16:58

Ez az egész egy lerágott csont. Az index jó nagy szarban van, ha már ezt a témát kénytelen nyomni.

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2011.08.05. 16:25:13

@fehgyu: Jó ez a bundaügy, mindig lehet hivatkozni rá, igaz, azóta sem történt semmi...

(Khm, hogy is volt az pl. Mészárossal?)

sieddie 2011.08.05. 16:26:10

Foci minősége igenis pénz kérdés.Nyilván olyan összefüggésben nem, hogy ha a nemzet Sanyijának 10-szeres fizetést adnák,akkor bebőrözné az egész spanyol válogatottat.Pénzkérdés mert, hogy motiválsz olyan játékosokat egy edzésen urambocsánat főleg egy keményen, akik nem kapnak hónapokig fizut.Milyen edző marad itt nyilvánvalóan, olyan aki annyira csapnivaló, hogy máshol nem kellene.Herczeg András nyiltakozta, hogy pl. Francia csapatoknál az ORVOS határozza meg a játékosok terhelhetőségét és ez mekkora meglepetés nekik.Vagy mondhatnám azt amikor dél korea nyert kéziben vb-t minden egyes játékosról statisztikát vezettek és számítógépes program alapján csinálták a felkészülést.Élőben láttam Bernáth Karesz (loki védő) edzését se pulzus mérő óra se stopper tekergetett párat súlyzózgatott sem tervszerűség nem volt benne.Ez az edzés mód 60-70-ben okés volt, de most egyszerűen röhejes.Ezért van az, hogy egy átlag magyar játékos egyszerűen nem tud egy életerőset belerúgni ami híven mutatja az edzés munka 0 val egyenértékű színvonalát.Beszédes az is, ha edzés közben nyilatkoznak az edzők:külföldi csapatoknál futnak,irányváltásokat gyakorolnak beadásokra való érkezést,magyaroknál nyújtogatnak,lötyögnek.Loki-Fradi meccsen szánalmas volt látni, hogy két magyar "kirakat csapatban" olyan dolgok nem mennek mint a labdakezelés, pörgetve passzolás, vagy egy nyesett lövésről ne is beszéljek.
Nyilván a világverésről lemondhatunk de egy cím beeshetne,de ahhoz az kellene, hogy legyen stabil háttérű csapat.Ezért nem értem pl.Csány Sanyi miért nem vette meg Fradit és futatná fel.Pesten lenne néző és igazából így tudna tenni a magyar fociért.

Hopeful John Doe · http://lasztirugas.blog.hu/ 2011.08.05. 16:33:59

Két dolog miatt ragadok ismét klaviatúrát, remélem nem gond.

#1: Puszta tanács, hogy manapság hosszabb szöveges tartalom esetében nem célszerű fekete háttéren fehér szöveget alkalmazni. Megírta ezt már a mai modern reklámok atyja George Ogilvy vagy éppen az informatikai világ felhasználhatóságában úttörő szerepet játszó Jakob Nielsen is. A szöveg mögött feltétlenül fehér háttér kellene és fekete betű -, mert bár nagyon szeretem az írásaidat nagyon nehéz őket olvasni, mert fárasztóak a szemnek.

#2: Azért nem kell olyan borúsan látni a jövőképet szerintem. A külföldi edzők és játékosok sem minden esetben jelentenek problémát. Elég csak megnézni, hogy az anno lekezelt török labdarúgást az "importált" edzők mennyire felvirágoztatták az utolsó 1-2 évtizedben. Paolo Sousa és Leo Benhakker pedig úttörők abból a szempontból, hogy ilyen neves játékosok/szakemberek korábban még nem vállaltak szerepet hazánkban. Emlékszem a múltkori poszt során Matthaus említésére, mint mekkora kudarc volt mindaz, amit ő csinált. Azt azért ne felejtsük el, hogy edzőként lehet, hogy nem volt átütő az eredmény, de a magyar játékosok számára megteremtette a lehetőségét,hogy a legtehetségesebb külföldön játszhassanak, fejlődhessenek tovább - elég csak Huszti esetére gondolni. Ma, ezek a külföldre igazolók - például Gera 2004 nyarán a Matthaus-éra közepén - jelentik a válogatott gerincét.

A gond az, hogy minden magyar újságíró és edző a külföldi emberek megérkezésének pillanatában elkezdenek kritikát megfogalmazni, anélkül, hogy az illető bármit is tett volna. Ez még Sousa esetében rendben is van, mert nem sokat tett le az asztalra, de Benhakker szakmai múltjába belekötni - hát több mint szakmaiatlan és megkérdőjelezhető.

A magyar kupacsapatok kieséséhez pedig már hozzászokhattunk, nincs ebben semmi szokatlan. A fő gond most az volt, hogy olyan csapatok kvalifikált magukat a nemzetközi kupára, akiknél lettek volna erősebb, gazdagabb csapatok - akár a Debrecen, akár a Győr.

derabitz 2011.08.05. 16:54:00

Tetszik tudni kedves Poster, olyan, hogy "kamu gól" nincs!
Van bomba gól, fejes gól, potya gól, de kamu gól az nincs.

Ebben az országban mindenki annyira ért a focihoz, hogy foci sulik helyett, akadémiákon oktatják a labda kergetését, terlegetését, gólba juttatását.
Nincs is ezzel semmi gond! Sőt! Legyen akadémia, legyen egyetem, de könyörgöm, ne magyar szinten is csak másodosztályú, levitézlett "focisták" osszák ott az észt!

Pajszer Művek 2011.08.05. 18:58:31

A cúna huligánok miatt van, de most van huligán-törvény, végigverjük a világot...nő a nézőszám...ja, nem..

Régen az volt a kérdés, hogy megéri-e magyar csapat a tavaszt nemzetközi porondon, ma már az a kérdés, hogy az őszt megéri-e....
süti beállítások módosítása