HTML

Facebook

Friss topikok

Linkblog

Mi a példaértékű?

fehgyu 2011.06.02. 21:40

Igazi közhely, de egy játékosnak, egy labdarúgónak megtiszteltetés kell, hogy legyen a nemzeti mez viselése. Bizony, vannak olyan klasszis játékosok, akik fél életüket vagy pályafutásukat odaadnák azért, ha egyszer szerepelhetett volna a magyar válogatottba.

Sőt, ha egyszer is edzhetett volna a nemzeti csapattal. (Jómagamnak életre szóló élmény volt, amikor 1994-ben, egy margitszigeti rendezvényen játszhattam a magyar csapat ellen. Ez még Mészöly Kálmán kapitánykodása alatt volt, és egy vasárnapi program csúcspontja volt a törökök ellen készülő nemzeti csapat elleni „bulimeccs”. Nem volt egyszerű bekerülni a csapatba: a margitszigeti stadionban több más program mellett – én például 20 évesen egy Pál Utcai Fiúk koncert miatt mentem ki a barátaimmal - egész nap zajlott az a büntetőrúgó verseny, melynek legjobb 11 játékosa alkotta a válogatott ellenfelét. Valami csoda folytán aztán nekem sikerült egymás után 24 büntetőt értékesíteni, pedig a kapuban a BVSC akkori kapusa, bizonyos Elbert állt. Így este játszhattam a csapat ellen, és ez életem egyik legnagyobb élménye volt, még akkor is, ha azért néhány NBII-es meccsen azért szerepet kaptam pályafutásom során. Na mindegy, bocsánat a kitérőért.)

Szóval vissza a válogatotthoz, amely a mai nap Luxemburgban lép pályára. Egervári Sándor szövetségi kapitány pedig a csütörtöki sajtótájékoztatón a következőket mondta szó szerint: „Példaértékű, hogy a futballisták nem a szabadságról álmodoztak, senki sem érezte nyűgnek, hogy a szezon végén a válogatott rendelkezésére kell állnia. Ezt jelzi, hogy a keddi fakultatív edzésen is szinte minden futballista részt vett.”

Nos, már eleve nem értem, hogy egy barátságos, és egy Európa-bajnoki selejtezőre készülő válogatottnak (jövő szerdán San Marino ellen lép pályára a csapat) miként lehet fakultatív edzése, de lehet, hogy ez csak az én, edzéshez való maximalizmusomnak köszönhető.

Azt viszont végkép nem értem, miért kell megdicsérni egy válogatott játékost, aki részt vesz az edzésen, még ha az „fakultatív” is.

Sőt, szerintem azt a játékost kell kérdőre vonni, aki nem vett részt rajta.

De szóljon valaki, ha mindezt rosszul gondolom!

 

Fehér György

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mifocink.blog.hu/api/trackback/id/tr152952720

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

petrov144 2011.06.02. 22:40:55

Teljesen egyetértek, mindig feleslegesen fényezik ezeket a dolgokat nálunk, ez nem kiemelkedő dolog, hanem alap (máshol) pl elismerésre méltó, hogy "sokat futottak, kihajtották magukat, odatették magukat" a fiúk stb. Most meg ez az edzés-téma, bár lehet hogy ez Egervári Sanyi "kommunikációs hibája".
süti beállítások módosítása